Visszaesett a fűtés "teljesítménye"? Langyos levegőt fúj csak az autó? Lehet ez lesz a baj nálad is.

Fázni senki sem szeret az autójában és pont ez miatt ezt sokkal hamarabb észre veszi mindenki mint szinte bármi mást ! A hűtésen kívül.

Bár a teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az eset nem pont egy Merivával esett meg, de hasznos lehet itt is, hiszen mégis csak a kistesóról egy opel corsaról van szó nem egy más autómárkáról.


Egyik ismerős járt így ezzel, bár nem a saját autójánál, de a női fele panaszt nyújtott be, hogy hideg van az autóban és fázik, ezt pedig meg kell szüntetni, ezért az autót javítsa meg.


Neki is látott, összeszedte minden hozzá kellő tudását és nekiállt megjavítani az autót. Kezdte a termosztáttal, nem lett jó, cserélt hőmérséklet érzékelő szenzort, nem lett jó szétszedte a műszerfalat hátha csak a fűtőegységben leragadt a levegőt terelő lapát, ami a radiátorra irányítja a levegőt, de az is megfelelően mozgott. Ellenőrizte a pollenszűrőt, hogy egyáltalán van-e az autóban nem-e az a baj, hogy direktbe szívja a fűtőegység a külső levegőt. Ehhez hozzá tartozik, hogy egyes Opel Corsa felszereltségeknél nem lehet állítani manuálisan a külső belső levegő kiválasztását, ezért jutott el a pollenszűrőhöz.

De az sem segített a problémán.

Ezután jutott oda több javaslat után, hogy tisztítsa ki a fűtő rendszert.
Ehhez viszont már inkább csak az akarat volt meg, és az alkatrész bolt, ahol valamiféle csoda hűtőrendszer tisztító löttyöt kapott. Ezt betöltötte A! termék leírása alapján a hűtőrendszerbe, megjáratta, majd lecserélte a fagyállót és boldogan pipálta ki, hogy végzett, mindent megtett és most már jónak kell lennie. Ám nem ez lett a valóság. A valóságban annyi változott, hogy ha le volt kapcsolva a ventilátor akkor az első bekapcsolásnál egy rövid ideig fújt meleget, de elfogyott a meleg és onnantól megint nem fújt csak hideg illetve inkább csak langyos levegőt.

Ekkkor kapott a megfelelő helyről információt, a hűtőrendszer tisztítás helyes elvégzéséről, plusz felmerült a beszélgetés során, hogy egyáltalán a vízpumpa megfelelően keringeti-e a vizet a motorban.

Fontosnak tartjuk leírni, hogy a hűtő rendszert hogyan kellene tisztítani.
Ehhez kellene elviekben egy külső vízpumpa amivel a vizet lehet mozgatni, és vagy 2 db külön tartály, egy a friss tiszta víznek egy másik pedig a koszos víznek, vagy egy nagyobb tartály amibe egy szűrőn, vagy filteren keresztül folyik bele a koszos víz és egy másik csövön pedig szívja a tiszta vizet a szivattyú. Ezt az összeállítást be kell kötni a motorba a hűtő radiátor csatlakozó pontjain és először a motort átmosatni impulzus szerűen úgy, hogy a folyamat közben a keringetést meg kell szakítani és hagyni a tisztító folyadékot hatni. Ezt addig érdemes végezni, amíg azt nem látjuk, hogy a kifolyó cső már nem koszos vizet szállít. Ha ez meg van akkor ugyanezt a hűtő radiátorral is meg kell tenni. Mindkét helyet tiszta vízzel a folyamat végén át kell mosatni alaposan szintén a szivattyúval.
A hűtőrendszer tisztításához elegendő hagyományos háztartási vízben oldódó, azaz por alapú citromsav, melynek az ajánlott adagolása vízkőtelenítéshez 1-1,5 evőkanál citromsav por 1/2 Liter vízhez, amely víz ha van rá mód, vagy ioncserélt víz legyen, vagy forralt visszahűtött víz, vagy pedig szűrt tisztított lágy esővíz.

Ezek után pedig az ajánlásoknak eleget téve cserélte a vízpumpát, amely meglepődésére tiszta kosz volt, és az újhoz képest a lapátok kissebbnek is tűntek és műanyag lapátok voltak az új gyárihoz képest amely alu öntvényből voltak.

Mindezek után feltöltötte ismét a fagyállóval a rendszert és mindenki nagy örömére rendbe jött az autó.